“Konstellationen formår – på baggrund af Danemos arrangementer – at lægge helt afgørende nye alen til rockorkesterets gamle travere. LED revitaliserer således i den grad numre som Dazed and Confused, Ten Years Gone og Black Mountain Side med de fem blæsere i front…. vitalt – for ikke at sige brutalt – dét er The Ocean blevet: En tour-de-force henover 11 af rockorkesterets gammelkendte numre. Og det fungerer! The Ocean er en bemærkelsesværdig – men altså også brutal og bragende – omgang jazzmusik, som kan slå benene væk under selv hardcore lyttere.”
– Ivan Rod/Gaffa.dk
“Danemos egna arrangemang tar sig tämligen stora friheter med låtar som Dazed and Confused, Black Mountain Side och Kashmir. The Ocean är utan tvekan ett gediget och absolut hörvärt album präglat av både personlighet och kreativitet.”
– Peter Bornemar/digmusic.se
“Ibland låter LED som ett minibrassband från New Orleans.. Mot slutet av “Ten Years Gone” brister ensemblen ut i uppsluppen improvisation… Ett exempel på när arrangemangsbundenheten fungerar bra är “Black Mountain Side”. Från att hos Zeppelin ha varit en folklåt, intrikat spelad på akustisk gitarr, har den blivit en ombonad liten trudelutt med mjukt blås – ett leende i skepnad av musik! Den absoluta höjdpunkten är emellertid “That’s The Way”, och skälet till det heter Alberto Pinton. Jag gillar verkligen Pinton; han är en besjälad musiker med ett underbart driv. Ekonomisk, i betydelsen att han vet precis hur mycket eller hur lite han ska spela vid ett givet tillfälle. I “That’s The Way” är tonen i hans barytonsax som doften av nybakt bröd, varm och stor och alldeles oemotståndlig. Man vill bara ha mer!”
– Peter Sjöblom/Tidningen Kulturen
“Led Zeppelins musik lockar till tolkning. Den har redan gjorts i symfoniska varianter. Och här kommer nu jazztolkningar med en svensk blåssextett. Det är inte alls någon dum tanke att låta Zeppelins riffbaserade musik utgöra grunden för improvisationer. Misty Mountain Hop är riktigt lyckad, liksom Kashmir, som utvecklar de orientaliska influenserna.”
– Bo Ströberg/Smålandstidningen
“Särskilt Pinton och Holmander bidrar kraftigt till gruppens färg med energifyllt spel. I Four Sticks får de musiken att koka med sina starka personifierade utflykter. De presterar en fri form av jazz som både behagar och ruskar om. I That’s The Way är Pinton på ett strålande spelhumör – ett av skivan absoluta toppnummer. Nils Jansons trumpet är alert och medryckande i Misty Mountain Hop. LED är tveklöst värda att uppmärksammas för närmandet till Zeppelins musik.”
– Göran Olson/musikindustrin.se
“Jeg hilser et projekt, hvor Led Zep og jazz blandes sammen velkomment med stor nysgerrighed. Det er interessant som trommeslageren og bandlederen Peter Danemo har taget livtag på Led Zeppelins klassiske guitarriff. Nogle gange lyder det som et marchorkester der har spist rock til morgenmad. Andre gange lyder det som et jazzorkester der klemmer hver en blodsdråbe ud af de simple blues-inspirerede rocksange – hvilket det i bogstavligste forstand også er. Peter Danemo er en erfaren jazzræv og er heldigvis ikke bange for at lege med arveguldet. Trommerne ledsages af fem blæsere: trompet, altsax, trombone, barytonsax og tuba mens den tidligere E.S.T.-bassist Dan Berglund gæstemedvirker på No quarter. Dazed and confused, Misty mountain hop og Kashmir er blandt de udvalgte numre. Der er tilpas meget tyngde og vildskab bevaret i Led Zep’s musik – der på forunderligste vis klarer transformeringen langt bedre end jeg havde frygtet. LED’s The Ocean er et originalt og anbefalelsesværdigt udspil.”
– Niels Overgård/jazznyt.blogspot.com